850 vs 940 licni utisci


Samostalne popravke, informacije u vezi Volvo/Saab svega...

User avatar

Joined: 24 Jan 2013 16:49

Volvo: 940GL 1991, B230FB ZF22

Post 16 Mar 2014 14:01

850 vs 940 licni utisci

Na nagovor admina i posto vec znate moju "situaciju" red je da iznesem neke utiske
Prvobitna zelja mi je bila da nadjem dobra 940/960 pre svega 2.0t i nakon godinu dana i puno mailova i nesebicne i pozrtvovane pomoci Koleta, nismo uspeli da nadjemo dobru devetku
Poslednjih meseci sam poceo da gledam 850 jer im je cena na istorijskom minimumu i prvenstveno sam hteo 2.0 20v zbog pouzdanosti i naseg zakona o registracijama, ali se pojavio 2.0 t5 na oglasima koji je lepoi zgledao na slikama
pristupio sam kupovini bez emocija i zaista sve je provereno na autu i gotovo sve je radilo i bilo u dobrom stanju te sam ga kupio iako ocekujem vece troskove odrzavanja.
Da li sam se pokajao? Pa prvih nedelju dana nisam bio siguran u ispravnost kupovine, posebno sa tim nekim problemcicima koji su se javili, ali sad je sve to skoro reseno i ja se polako opustam i navikavam na auto.
940 automatik koji imamo u porodici i ovaj 850 turbo manuelni su dva sveta, potpuno menjam stil voznje.
Komfor i udobnost
U 940 izbacim stomak, pustim muziku, obicno ponesem neki napitak, izvucem cup holder iz naslona za ruku i uzivam, kao da vozim dnevnu sobu, super mi je, polozaj za volanom idelan za mene iako nema podesavanje volana.
U 940 vozim svoju trku, ne interesuje me niko, postujem propise i klizim po ulicama, udoban, ma fantastican, ne trosim ni zivce ni snagu, s obzirom da je za voznju potrebna jedan prst i jedno stopalo. Meni ne smeta sto se malo naginje u krivinama jer ga ni ne vozim brzo.
U 850 kada sednem, koliko god podesavao i sediste i volan, nikako ne mogu da imam osecaj kao u 940, nekako mi je tabla previsoka pa covek zapadne iza nje, sediste koliko god podesavao je neudobnije od 940 i tvrdje (daleko da je neudobno kao u opel astri, ali ovde ga proedim sa 940), menjac mi se cini da je na boljem polozaju od 940 manuelnog i nekako se sedi nize generalno. Ovo je t5 pa je zato tvrdji, jeste da ima zvucnu izolaciju, ali 940 nikada ne mzoe tako da tresne na neku rupu.
Jos jedna razlika je osecaj brzine, u 940 mi se svidja sto ici 90kmh i 40kmh pruza isti osecaj, ali za to zamalo da mi naplate 2x do sada, dok u 850 oko 50 vec imam utisak da brzo idem i posle toga je do 160 sve isto...
Performanse
Opet je malo nezahvalno porediti automatik i manuelni, ali 850 i nema neko izrazeno kocenje motorom, ali su mu kocnice dooosta bolje i ostrije (iako 940 ima i nove diskove brembo i original volvo kocione plocice).
Sto se tice snage to je glupo da poredim, ovaj 850 prosto uvek ima snage i torka.
Sto se tice fwd i rwd to je tema bez kraja, imao sam 8god fwd auto, pa sam seo u 940 i zaljubio se u rwd i vise mi se svidja osecaj u voznji, ali mi je kao vozacu kome je bezbednost na prvom mestu ipak lakse da toliku snagu imam na prednjim tockovima, jer fwd oprasta greske, a rwd ne.
Zvuk motora u prilog ide ka 850 jer 5 je vise od 4 :) iskreno meni najlepsi zvuk ima bmw redni sestak, a ovaj t5 ima jako priblizan zvuk.

Generalno veoma razliciti automobili, 850 je po konstrukciji u rangu danasnjih modernih automobila, a 940 je old school, meni je bila bitna i bezbednost za koju za 850 znam da ima 4 zvezdice po danasnjim standardima i poprecno postavljen motor koji je svakako bolja solucija pri sudaru, ali je za DIY akcije u odnosu na 940 komplikovaniji.
Pretpostavka da je 850 gotovo nemuguc za DIY mi nije bila tacna, moguc je, ali zahteva 3-4x vise vremena u odnosu na 940 i to samo zbog prostora.
Redblock mogu da pokvare, izgleda, samo losi majstori
User avatar

mr smith

Joined: 01 Jan 1970 02:00

Location: beel

Volvo: 760,

SAAB: 900 T16

PMV: P2

Post 16 Mar 2014 16:08

Re: 850 vs 940 licni utisci

Ne kontam ovo za snagu na prednjim točkovima...

Hvala za poređenje, ako se sjetiš još čega dopiši.
nordic renegade team member
User avatar

mr anderson

Joined: 22 Jan 2013 01:47

Location: yege

Volvo: .

PMV: Guerrilla Gretz

Post 16 Mar 2014 18:54

Re: 850 vs 940 licni utisci

Lijepo si ti to na ta na ne objasnio 9 vs. 8 :lol:

Moj put je bio obrnut, sa 8 na 9... i mogu reći da si manje više sve pogodio, jer smo imali ista auta jedina razlika je u tome što su moja oba plavi, a tvoj je jedan crveni :D
Da ne lamentiram na dugo i široko, reći ću da 9ka iako automatic i sa poprlično manje snage pruža mi veći gušt u vožnji. Tepet je snažan, spušten, nabrijan u svakom smislu, ali valjda starim, to mi nije više predstavljalo nešto bitno, odnosno 9ka sa osjećajem "dnevne sobe" je potpuno dezintegrirao "briju" koju nosi 8ica sa svoji 200 ueber snaga. RWD vjerojatno puno tome doprinosi i taj lađaaaa eeeefekt :emo:

Toliko za sada :-
nordic renegade team member
User avatar

Joined: 22 Jan 2013 12:09

Location: Beograd Srbija

Volvo: nekoliko komada serije 7/9

Post 16 Mar 2014 20:51

Re: 850 vs 940 licni utisci

Mene je brzina ove 8 20+ godina stare bez ikakvog budzenja fascinirala. Ali i nije tako tesko fascinirati nekog ko svakodnevno vozi 7 d24tic i ladu nivu. Preciznost na upravljacu i udobnost su me malo razocarali. Mislim da je 7/9 u svakodnevnoj voznji(znaci bez sportskog duha) mnogo prijatniji za voznju i da te neko vozi takodje. A najvise mi se ne svidja to sto nije radjen da ga srafis sa nekoliko gedora ispred kapije ko 7/9. I ko sto Marko rece i ako su 7,8,9 karavani slicni automobili deluju kao da nisu od istog proizvodjaca.
Samo da dodam da je moje iskustvo sa 8 mozda 15km tako da nisam relevantan faktor. Ali i da ga vozim nekoliko desetina hiljada ne verujem da bi promenio misljenje i presao sa 7 na 8. :lol:
User avatar

Joined: 24 Jan 2013 11:32

Location: Zg

Volvo: 244 DL

Post 16 Mar 2014 21:00

Re: 850 vs 940 licni utisci

Na bih se složio da je sigurnije voziti jači fwd nego rwd. Probao i jedno i drugo, fwd (illswitchov t5 bio nekada davno u mojoj kući) i neki drugi jači rwd ali ne iz volvo svijeta. Kod rwd-a mi je osjećaj znatno bolji i dinamičniji, nema čupanja na volanu kod jakih ubrzanja kako se znalo često događati na t5 (pogotovo jer je bio jači od serijale), a i kod gubitka putanje lakše je kontrirati rwd nego izvlačiti fwd kad prokliže po nosu.

Devetku ili sedmicu još uvijek nisam posjedovao, ali sam imao x puta priliku biti vozač ili suvozač u illswitchovom mintaro blue i kanaderu, i meni osobno su oba auto iznimno udobna i ugodna za voziti. Osjećaj vožnje mi je puno ugodniji nego u osmici.

Da ne budem nepravedan prema 850 t5, to je opak volvo, iako je fwd on je iznimno stabilan na cesti i vraški brz, ali kompletan dojam mi je ipak bolji u devetkama i sedmicama (naravno to je subjektino mišljenje vozača dvice koja je totalno robusna i nema nikakve veze s ova dva auta :E ).

U svakom slučaju treba probati i jedno i drugo (a ti imaš oboje :smile: ), tako da ti želim sve najnaj sa 850tkom i da ti troškovi održavanja biti što manji jer u suprotnom ti može jako prisjesti.
User avatar

mr smith

Joined: 01 Jan 1970 02:00

Location: beel

Volvo: 760,

SAAB: 900 T16

PMV: P2

Post 17 Mar 2014 11:02

Re: 850 vs 940 licni utisci

Toooo, sekto!

Ja ću citirati mog novog najboljeg prijatelja:
Kjets On A Plane wrote:Whiteblocks :roll:


Šalu i Renegade furku na stranu, nemam ja ništa protiv naopako postavljenih bijelih blokova, čak sam u nekoliko navrata i sam razmatrao tepetare, ali, ali ali...


Usput, što se brzine tiče, zamislite tek dnevnu sobu serije 9 sa 200 konja iz crvenog bloka... :E
nordic renegade team member
User avatar

Joined: 24 Jan 2013 16:49

Volvo: 940GL 1991, B230FB ZF22

Post 17 Mar 2014 14:44

Re: 850 vs 940 licni utisci

Jos jedna velika razlika je dimenzija srafova za tockove standardnih 12x1.5 prema nemogucih 12x1.75 :oops:
Redblock mogu da pokvare, izgleda, samo losi majstori
User avatar

mr anderson

Joined: 22 Jan 2013 01:47

Location: yege

Volvo: .

PMV: Guerrilla Gretz

Post 27 Apr 2014 21:13

Re: 850 vs 940 licni utisci

Kad će to predstavljanje Tepeta! Prošlo više od mjesec dana od zadnjeg "mišeljenja"! Krajnjeeee je vreeeeme by radovan III :lol:
nordic renegade team member
User avatar

Joined: 24 Jan 2013 16:49

Volvo: 940GL 1991, B230FB ZF22

Post 22 May 2014 18:21

Re: 850 vs 940 licni utisci

Upropastio sam vec 2x farbanje spojlera, jos malo, da ga ofarbam i treci put pa da ga nakacim i onda predstavljam, ne stizem, a ne mogu ovako musav da predstavim...
Redblock mogu da pokvare, izgleda, samo losi majstori

Joined: 06 Dec 2013 19:49

Volvo: 850 t5

Post 03 Sep 2014 21:26

Re: 850 vs 940 licni utisci

Evo malo čitam vaša mišljenja u vezi osmice ili devetke pa da i ja dam svoje mišljenje.osobno mislim da je devetka u smislu komfora,pouzdanosti i kvalitete izrade puno bolja nego osmica,neķako djeluje neuništivo pogotovo vožnjom neravninama,osmica mi je djelovala nekako rasklimano što se vibracija i cvrčaka,puno skuplja za održavanje i nema taj osjećaj pouzdanosti ali je direktnija na volanu,o zvuku motora i perfomansama ne trebam pisat.

Joined: 06 Dec 2013 19:49

Volvo: 850 t5

Post 06 Sep 2014 19:36

Re: 850 vs 940 licni utisci

Naravno da se nemogu uspoređivat po snazi,perfomansama i slično,samo kažem da je globalno gledano 940 bolje napravljen auto po staroj školi da traje barem 30 godina bez nekih većih operacija

Return to DIY i ostalo

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software Change colors.