Volvo XC70 – možda nekom zatreba
Posted: 15 Feb 2013 13:44
Da ne bude tema prazna, evo moje viđenje ovog vozila.
Volvo V70 se pravi od 1997. godine i naslednik je modela Volvo 855.
Model V70 XC je „off road“ verzija modela V70, razlikuje se po masivnijim branicima od crne plastike, dodatnim zaštitnim plastikama na vratima, većim međuosovinskim razmakom, povećanim odstojanjem od tla, pogonom na sva četiri točka ...
Prva generacija (1997-2000) nosi naziv V70 XC.
Druga generacija, (2000-2007) u početku se zvala V70 XC, a od 2003 XC70.
Treća generacije, (2007- ).
Ja vozim V70 XC iz 2002. godine sa manuelnim 5-o stepenim mjenjačem (što je valjda rijetkost) i ovo su moja iskustva:
viewtopic.php?f=20&t=31
U namjanju ruku zanimljiv auto. Potreban je određen period navikavanja pogotovo za nekog ko je 9 godina vozio Audi. Međutim kako naš narod kaže „na bolje se lako navići“.
Prije svega, auto izgleda moćno, visok (160 cm), masivni branici, veliki točkovi, veliki klirens ...
Motor 2435 ccm (B5244T3), redni petak postavljen poprečno, sa 147 KW ili 200 KS je po mom ukusu i prejak. Mada je fin osjećaj kad pretičeš šleper, vratiš u treću i stisneš gas do daske, a on zalijepi za sjedišta i dok se snađeš na satu već piše 140 km/h (bez obzira na 1650 kg težine) i moraš kočiti. A o zvuku motora kad pređe 3000 obrtaja da i ne govorim (neopisivo), iako je fabrički auspuh.
Kabina je prostrana, sjedišta, ili bolje reći fotelje, su udobne i nema, što me je jako nerviralo kod A4, osjećaja skučenosti kad sjednu dvije odrasle osobe na prednja sjedišta da se međusobno ramenima dodiruju ili da se naslanjaju na štokove. Instrument tabla je po mom mišljenju „prejednostavna“.
Gepek je posebna priča, kad se obore zadnja sjedišta dobije se jedna manja soba, jednostavno ogroman prostor u kome odrastao čovjek bez problema može da spava. Jednom prilikom sam bez problema utovario 13 metara jelove fosne (daska debljine 5 cm) u komadima po 1 m dužine i 4 metalne cijevi (4x2 cm) dužine po 6 metara, a pritom su djeca sjedila pozadi i bio je oboren samo središnji dio zadnje klupe. Auto ima upisanu nosivost u saobraćajnu !!! (kao kamion).
Vožnja je uživanje, na auto putu, na 150 km/h bez problema se može razgovarati i slušati muzika. Mislim da je brzina elektronski ograničena na 210 km/h (nisam probao) što se bez ikakvih problema može postići. Zahvaljujući AWD pogonu, koji bi trebao biti Haldex 2 generacije ali nisam siguran, auto ima odličnu prohodnost. Dobre zimske gume i 30 cm snijega nije nikakav problem. Nekako mi je žao što nema više snijega. Na makadamskoj uzbrdici, gdje Audi (nije quattro) poslije kraćeg zaleta stane (ukopa se) XC70 krene iz mirovanja. Kočnice su solidne, samo treba imati na umu da to što ima AWD pogon nema nikakve veze sa kočenjem.
Šta treba znati:
Nakon startovanja motora, kad auto postigne brzinu 20-30 km/h ABS se sam testira i pojavljuje se čudan zvuk. To je normalno.
Kad vozite auto sa upaljenom klimom, nakon nekih 45 min od gašenja motora, dešava se da se ventilacija sama uključi na minut dva (najjače izduvavanje). Normalno, sprečavanje kondenzacije.
Kao i kod svih modela ovog godišta može biti problema sa instrument tablom (mene zeza digitalni sat i trip). Takođe, na ETM (modul leptira gasa) (drive by wire - nema sajle gasa već elektronika sve odrađuje) treba obratiti pažnju i povremeno ga očistiti od gareži.
Mislim da nije komplikovan za održavanje ali je problem što majstori nemaju iskustva sa njima pa neće da su trude ili se boje da nešto drugo ne pokvare (mislim da ovo generalno važi za Volvo). Dijelova ima (trap - kugle, krajnice, pločice, seleni ...), ali ne na stanju jer se kod nas Volvo slabo vozi i može da se naruči pa stigne za dan-dva. U Banja Luci ima momak koji radi Volva i kaže da ništa nije problem da se nabavi ili popravi ako zatreba.
Recimo za veliki servis na Audi 2.4 motoru treba rastaviti pola auta, a ovde se to može relativno lako i brzo uraditi.
Finansijski:
koštao me registrovan oko 7.000 evra,
troši oko 8 evra plina na 100 km (što odgovara 6,5 l nafte na 100 km ali sa 200 konja, AWD, 1650 kg teško da može).
Zanimljiv auto, preporučio bih ga svakom, a naročito ko ima porodicu ili se bavi nekakavim poslom (stolar, lovac, poljoprivreda ...).
Ono što je poželjno je dobro poznavanje mehanike, engleskog jezika i rada na računaru. Ima 10-ak računara (CEM, ETM, DIM, modul vrata, modul mjenjača, modul klime ....). Nije neophodno, ali možete doći u situaciju da vas neko šiša, i skupo naplaćuje za neke banalne stvari (mada ovo važi i za većinu novijih automobila).
Ja sam sebi nabavio dijagnostiku (Vida + Dice) naravno iz Kine.
Ovo je moje viđenje, možda negdje griješim, a nadam se da će nekom biti od koristi. Ako nekog nešto još zanima neka slobodno pita.
Volvo V70 se pravi od 1997. godine i naslednik je modela Volvo 855.
Model V70 XC je „off road“ verzija modela V70, razlikuje se po masivnijim branicima od crne plastike, dodatnim zaštitnim plastikama na vratima, većim međuosovinskim razmakom, povećanim odstojanjem od tla, pogonom na sva četiri točka ...
Prva generacija (1997-2000) nosi naziv V70 XC.
Druga generacija, (2000-2007) u početku se zvala V70 XC, a od 2003 XC70.
Treća generacije, (2007- ).
Ja vozim V70 XC iz 2002. godine sa manuelnim 5-o stepenim mjenjačem (što je valjda rijetkost) i ovo su moja iskustva:
viewtopic.php?f=20&t=31
U namjanju ruku zanimljiv auto. Potreban je određen period navikavanja pogotovo za nekog ko je 9 godina vozio Audi. Međutim kako naš narod kaže „na bolje se lako navići“.
Prije svega, auto izgleda moćno, visok (160 cm), masivni branici, veliki točkovi, veliki klirens ...
Motor 2435 ccm (B5244T3), redni petak postavljen poprečno, sa 147 KW ili 200 KS je po mom ukusu i prejak. Mada je fin osjećaj kad pretičeš šleper, vratiš u treću i stisneš gas do daske, a on zalijepi za sjedišta i dok se snađeš na satu već piše 140 km/h (bez obzira na 1650 kg težine) i moraš kočiti. A o zvuku motora kad pređe 3000 obrtaja da i ne govorim (neopisivo), iako je fabrički auspuh.
Kabina je prostrana, sjedišta, ili bolje reći fotelje, su udobne i nema, što me je jako nerviralo kod A4, osjećaja skučenosti kad sjednu dvije odrasle osobe na prednja sjedišta da se međusobno ramenima dodiruju ili da se naslanjaju na štokove. Instrument tabla je po mom mišljenju „prejednostavna“.
Gepek je posebna priča, kad se obore zadnja sjedišta dobije se jedna manja soba, jednostavno ogroman prostor u kome odrastao čovjek bez problema može da spava. Jednom prilikom sam bez problema utovario 13 metara jelove fosne (daska debljine 5 cm) u komadima po 1 m dužine i 4 metalne cijevi (4x2 cm) dužine po 6 metara, a pritom su djeca sjedila pozadi i bio je oboren samo središnji dio zadnje klupe. Auto ima upisanu nosivost u saobraćajnu !!! (kao kamion).
Vožnja je uživanje, na auto putu, na 150 km/h bez problema se može razgovarati i slušati muzika. Mislim da je brzina elektronski ograničena na 210 km/h (nisam probao) što se bez ikakvih problema može postići. Zahvaljujući AWD pogonu, koji bi trebao biti Haldex 2 generacije ali nisam siguran, auto ima odličnu prohodnost. Dobre zimske gume i 30 cm snijega nije nikakav problem. Nekako mi je žao što nema više snijega. Na makadamskoj uzbrdici, gdje Audi (nije quattro) poslije kraćeg zaleta stane (ukopa se) XC70 krene iz mirovanja. Kočnice su solidne, samo treba imati na umu da to što ima AWD pogon nema nikakve veze sa kočenjem.
Šta treba znati:
Nakon startovanja motora, kad auto postigne brzinu 20-30 km/h ABS se sam testira i pojavljuje se čudan zvuk. To je normalno.
Kad vozite auto sa upaljenom klimom, nakon nekih 45 min od gašenja motora, dešava se da se ventilacija sama uključi na minut dva (najjače izduvavanje). Normalno, sprečavanje kondenzacije.
Kao i kod svih modela ovog godišta može biti problema sa instrument tablom (mene zeza digitalni sat i trip). Takođe, na ETM (modul leptira gasa) (drive by wire - nema sajle gasa već elektronika sve odrađuje) treba obratiti pažnju i povremeno ga očistiti od gareži.
Mislim da nije komplikovan za održavanje ali je problem što majstori nemaju iskustva sa njima pa neće da su trude ili se boje da nešto drugo ne pokvare (mislim da ovo generalno važi za Volvo). Dijelova ima (trap - kugle, krajnice, pločice, seleni ...), ali ne na stanju jer se kod nas Volvo slabo vozi i može da se naruči pa stigne za dan-dva. U Banja Luci ima momak koji radi Volva i kaže da ništa nije problem da se nabavi ili popravi ako zatreba.
Recimo za veliki servis na Audi 2.4 motoru treba rastaviti pola auta, a ovde se to može relativno lako i brzo uraditi.
Finansijski:
koštao me registrovan oko 7.000 evra,
troši oko 8 evra plina na 100 km (što odgovara 6,5 l nafte na 100 km ali sa 200 konja, AWD, 1650 kg teško da može).
Zanimljiv auto, preporučio bih ga svakom, a naročito ko ima porodicu ili se bavi nekakavim poslom (stolar, lovac, poljoprivreda ...).
Ono što je poželjno je dobro poznavanje mehanike, engleskog jezika i rada na računaru. Ima 10-ak računara (CEM, ETM, DIM, modul vrata, modul mjenjača, modul klime ....). Nije neophodno, ali možete doći u situaciju da vas neko šiša, i skupo naplaćuje za neke banalne stvari (mada ovo važi i za većinu novijih automobila).
Ja sam sebi nabavio dijagnostiku (Vida + Dice) naravno iz Kine.
Ovo je moje viđenje, možda negdje griješim, a nadam se da će nekom biti od koristi. Ako nekog nešto još zanima neka slobodno pita.