Page 1 of 2

Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 10:45
by professor245
E sad ovako, Volvo je proizve dosta različitih profila bregastih osovina tokom decenija proizvodnje ovih neuništivih motora. mogu se prepoznati po oznakama, slovima na zadnjem kraju bregaste A,B,D,V,VX, VX3(fsbrički advansovana za 3 stepena u odnosu na radilicu)K, H, L, Y i za turbo modele uglavnom T bregasta itd...
Evo primera kako da prepoznate bregastu

Image

Najviše treba obratiti pažnju na lif ventila u mm, ususnih i izduvnih i trejanje otvaranja ventila u stepenima.
Na primer uobičajena M bregasta je poprilično loša, jer je pravljena pre svega da zadovolji američke standarde o zagađenju kao i T u turbo modelima, na primer lift M bregaste je 9,5mm usisnih a 10,5mm izduvnih, ako to uporedite sa V bregastom koja ima lift od 11,37mm i ususnih i izduvnih biće vam jasno koliko motor ''prodiše'' sa većom bregastom. Pod ''većim'' podrazumevam V,D,K,H, od kojih su K i H monstrumi sa 12mm lifta ventila i velikom duracijom, pa auto sa većim auspuhom zvuči kao mali V8 hahahah

Evo linka sa specifikacijama volvo bregastih kao i aftermarket, ovde možete videti i u kojim motorima su bile fabrička ugradnja tako da znate gde da ih tražite.

http://www.turbobricks.com/resources.php?content=camspec

nastaviće se...

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 11:35
by professor245
A evo videa, kako V bregasta kida, na plin, u B230F u mom bivšem 245


Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 11:39
by professor245
Toooo hvala

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 11:50
by Kole
A 16v engine...? To nisi studirao? Daj poradi i na tome malo jer me trenutno vise zanima. ;)

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 12:15
by professor245
8-)

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 14:53
by nordmaschine
Ovo će biti korisno jednog dana. ;)

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 15:56
by professor245
Takođe postoje i dva tipa glava motora za B2XX motore 530 koja je uobičajena i 531 koja je zapravo Volvo Penta glava koja ima bolji protok, bolju poziciju svećica i veće usisne ventile, kao i veću komoru. Ove oznake možete videti sa izduvne strane obično piše 1000530 ili 1000531.
531 na primer je bila u sednmici sa motorom B230FB/EB/G i sa VX3 bregastom, taj motor je proizvodio nešto više od 130 konja, dok je običan B230F sa 530 glavom i M bregastom proizvodio 114hp.

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 16:38
by illswitch
šta reći nego :clap: :bow:

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 17:41
by nordmaschine
Zna čovjek za naučno zvanje. ;-

B230FB/G je takođe i u Devetkama bio, moja 944 ima 531 glavu i VX3 bregastu.
Bar po brojevima bi trebao, što se tiče bregaste...za 531 sam siguran.

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 20:47
by professor245
nordmaschine wrote:Zna čovjek za naučno zvanje. ;-

B230FB/G je takođe i u Devetkama bio, moja 944 ima 531 glavu i VX3 bregastu.
Bar po brojevima bi trebao, što se tiče bregaste...za 531 sam siguran.



Eto :thup:
Nego još jedna informacija 531 glava ima veću komoru za sagorevanje, da budem tačan 53.7cc za razliku od 530 koja ima komoru zapremine 51.7cc
i zato 531 malo snižava statičku kompresiju, pa je uglavnom išla na motore sa ravnim klipovima E motore, ima je i B230ET al pošto je turbo klipovi ipak imaju udubljenje da snize kompresiju....
Takođe 531 ima i dosta jače opruge ventila od 530....

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 20:52
by Kole
steta sto nisi toliko studirao 16v motore da se ne mucim sam bez potrebe... :doh: aj poradi malo i na tome meni se nigde ne zuri sa projektom... :think:

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 20:56
by professor245
Kole wrote:steta sto nisi toliko studirao 16v motore da se ne mucim sam bez potrebe... :doh: aj poradi malo i na tome meni se nigde ne zuri sa projektom... :think:


Reći ću samo Penta radilica....

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 21:04
by Kole
Gde da idem u Svedsku da to nadjem a? Ja ovde ne mogu naci motor 234 ili samo klipove za isti a ne tamo neke spec radilice. Daj se uozbilji. Vrati se u neke realne tokove... Budzet nije neogranicen... Vec jako los usled ove svetske krize sto vlada... ;)

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 21:29
by professor245
Kole wrote:Gde da idem u Svedsku da to nadjem a? Ja ovde ne mogu naci motor 234 ili samo klipove za isti a ne tamo neke spec radilice. Daj se uozbilji. Vrati se u neke realne tokove... Budzet nije neogranicen... Vec jako los usled ove svetske krize sto vlada... ;)



Heheh pa znaš li koliko ima volvo-ovih motora u brodićima ovde...Veruj mi može da se nađe samo ti treba kompitabilno godište motora.

Treba se raspitati...samo ti nabacujem ideje za monster redblock :twisted:

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 22:08
by nordmaschine
Ja bih to ovako, kad je čovjek već zapeo za 16v...

B204FT koji imaš, kao osnova.
Razbušiti na 2.3. Klipovi 230ET, glavu srediti za taj borung, veća turbina.


Ali sve je to bespotrebno, kad možeš uzeti običn B230FB kog imaš na svakom ćošku, V bregastu, Holseta, iskuj ga iznutra, Megasquirt i hop.

Ali onda vire žice a ti to ne voliš. :P

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 26 Jan 2013 22:20
by Kole
nordmaschine wrote:Ja bih to ovako, kad je čovjek već zapeo za 16v...

B204FT koji imaš, kao osnova.
Razbušiti na 2.3. Klipovi 230ET, glavu srediti za taj borung, veća turbina.


Ali sve je to bespotrebno, kad možeš uzeti običn B230FB kog imaš na svakom ćošku, V bregastu, Holseta, iskuj ga iznutra, Megasquirt i hop.

Ali onda vire žice a ti to ne voliš. :P

Daj se uozbilji i ti kakve bre zice da vire to ne dolazi u obzir, a i turbina moze veca ali samo ako moze stati ispod fabrickog prohromskog dekla. ;) Znas da stanje mora biti skoro fabricko pa mi nemoj... :x

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 27 Jan 2013 00:32
by nordmaschine
Ahahhahhaha, legendo, znao sam da ćeš to reći!

Napakovaćemo ti već nešto...a onoj drugoj Cigli onda budemo frankenštajna slagali, da vidiš šta je ljepota ružnoće. :E

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 27 Jan 2013 18:19
by professor245
A da, zaboravio sam, bilo 530 ili 531 glava razlikuju se za turbo modele samo po ventilima, jer su za turbo punjeni sodium-om zbog većih temperatura...mada i ne pregorevaju ni obični ventili na turbo motorima, al eto još jedna informacija :thup:

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 27 Jan 2013 19:11
by nordmaschine
Ista stvar je i na glavama za B204E i B204FT - kanali su punjeni sodiumom.

Mada, ja misim da se bez posljedica po ventile da naglaviti turbina na n/a motor.

Re: Bregaste osovine za 8V 2/7/9

PostPosted: 27 Jan 2013 21:33
by professor245
nordmaschine wrote:Ista stvar je i na glavama za B204E i B204FT - kanali su punjeni sodiumom.

Mada, ja misim da se bez posljedica po ventile da naglaviti turbina na n/a motor.


Apsolutno, samo treba uzeti u obzir pritisak turbine, jer atmosferci imaju jaču kompresiju od turbo motora, tako da bi pritisak turbine trebalo pratiti, il bar zadržati na stock LPT (Low Pressure Turbo) u suprotno se ne bi dobo završilo po blok.

Takođe ako neko dodaje turbo na atmosferski redblock (ameri to rade non-stop) tipa (B230F) onda bi bilo dobro da izabere blok ''kasnije proizvodnje'', da budem precizan, ovi motori B2XX imali su tanke klipnjače od 9mm do sredine 89.godine kad ih je volvo zamenio debljim 13mm-skim, a od 1993. svi redblockovi imaju prskalice ulja, kojima hlade klipove....