Kako napraviti donja ojačanja na 240


100, 200, 300, 700 i 900.

Joined: 01 Feb 2013 00:28

Volvo: 244, 940T

Post 04 Feb 2013 11:02

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

U svakodnevnoj upotrebi nema smisla. Na prve 264 su ih stavljali da ukrute još malo prednji kraj zbog težine motora. Na dvojki sa atmosferskim motorom dobro dođu u slučaju izletavanja sa ceste. Gornje ukrute prema firewallu su značajni napredak, ako netko žešće vozi. Ako spremaš auto za stazu onda to ima smisla, ovako je, neznam, nepotrebno. Pogotovo u kombinaciji sa anemičnim motorom. Da je turbo, pa malo spušten, sa tvrđim ovjesom, onda to dobro dođe.
Ja se igram sa volvanima pa barem zadnjih 20 godina. Svašta sam probao i svašta radio.
Ju dont hev mani tu pej maj tajm.
User avatar

Joined: 25 Jan 2013 09:59

Volvo: posedaovao modifikovan 245, sada S70 B5244S 170hp

Post 04 Feb 2013 11:14

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

ruka wrote:U svakodnevnoj upotrebi nema smisla. Na prve 264 su ih stavljali da ukrute još malo prednji kraj zbog težine motora. Na dvojki sa atmosferskim motorom dobro dođu u slučaju izletavanja sa ceste. Gornje ukrute prema firewallu su značajni napredak, ako netko žešće vozi. Ako spremaš auto za stazu onda to ima smisla, ovako je, neznam, nepotrebno. Pogotovo u kombinaciji sa anemičnim motorom. Da je turbo, pa malo spušten, sa tvrđim ovjesom, onda to dobro dođe.
Ja se igram sa volvanima pa barem zadnjih 20 godina. Svašta sam probao i svašta radio.


Bez obzira na jačinu motora zar unapređen handling ne čini svaki auto bržim??? Jer može proći brže kroz krivine??? Zar ovo nije deo foruma ''Performanse''?
A drugo ne moraš ga voziti po stazi da bi imao vrhunski upravljiv auto, u tome je draž vožnje, ili se samo ja tripujem, pa čak i sa kilavim motorom su još potrebnije jer možeš ''nositi'' veću brzinu kroz krivinu...

Evo koliko su te stvari nepotrebne,

-izleti ti budala na putu moraš da ga naglo izbegneš..a auto odreaguje u sekundi, precizno i ti lepo izbegneš sudar
-Vozim ženu i dete po gadnim planinskim zavojima (naravnpo ne jurcam) ali mi je toliko lakše da vozim jer je auto ko na šinama...šta li tu ne valja...
-Sam u kolima, sa 240 atmosfercem ušijem novu BMW peticu po krivinama i to za dve do tri krivine ispred (onda me na pravcu on otkine to je ok) naravno lik iz BMW-a zaprepašćen, pa stao na pumpi da me pita kako to tako ide po krivinama...al nepotrebno...

Tako da ne shvatam zašto moram braniti, na ovom forumu, nešto što je dobro, provereno, korisno itd... :wall:

Joined: 01 Feb 2013 00:28

Volvo: 244, 940T

Post 04 Feb 2013 11:40

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

Za to sve što si naveo, sasvim ti je dovoljno staviti balans štange napred i nazad od gt-a, malo spustiti auto sa odgovarajućim oprugama i nabiti u njega npr. bilstein hd amortizere i poliuretanske selene, jer koliko god ukrutiš sve skupa, na gumenim selenima si pola pogubio. I onda probaš i veseliš se što si doveo upravljivost auta dizajniranog početkom sedamdesetih na nivo barem iz kraja devedesetih.
Ti si sa ovim što si radio ukrutio prednji kraj, a na zadnjem si radio što? Ako ništa dobio si auto sa oversteerom. To nije loše ukoliko ništa drugo nisi dirao jer je volvo 240 namjerno napravljen sa izraženim understeerom pa si doveo auto bliže balansu. Međutim sve to si mogao dobiti bez dodatnih cijevi i još birati kako će ti se auto ponašati, za svakodnevnu vožnju i više nego dovoljno. O tome ti ja govorim. Pusti turbobrickse, tamo ima pametnih stvari a ima i idiotarija i pretjerivanja, kao i svugdje.
Kada netko napravi upgrade motora i legne turbo sa 200+ konja i dosta momenta u dvojku tada trebaju dodatna pojačanja, a najviše vrijede ona gore, sa muldi na firewall.

To sve skupa možemo i odraditi u Solidworksu, pa bi mogao vidjeti kako dinamičke sile djeluju i gdje je potrebna intervencija. Ali za to bi nam trebalo dosta vremena a i volje, a toga nemamo.
Ju dont hev mani tu pej maj tajm.

Joined: 01 Feb 2013 00:28

Volvo: 244, 940T

Post 04 Feb 2013 11:42

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

professor245 wrote:Tako da ne shvatam zašto moram braniti, na ovom forumu, nešto što je dobro, provereno, korisno itd... :wall:


Ma ne moraš ništa braniti, ti si to napravio na taj način, ja govorim da ima i drugi način da dobiješ to isto. Sve pet, nemoj se sekirati.
Ju dont hev mani tu pej maj tajm.
User avatar

Joined: 25 Jan 2013 09:59

Volvo: posedaovao modifikovan 245, sada S70 B5244S 170hp

Post 04 Feb 2013 11:46

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

ruka wrote:Za to sve što si naveo, sasvim ti je dovoljno staviti balans štange napred i nazad od gt-a, malo spustiti auto sa odgovarajućim oprugama i nabiti u njega npr. bilstein hd amortizere i poliuretanske selene, jer koliko god ukrutiš sve skupa, na gumenim selenima si pola pogubio. I onda probaš i veseliš se što si doveo upravljivost auta dizajniranog početkom sedamdesetih na nivo barem iz kraja devedesetih.
Ti si sa ovim što si radio ukrutio prednji kraj, a na zadnjem si radio što? Ako ništa dobio si auto sa oversteerom. To nije loše ukoliko ništa drugo nisi dirao jer je volvo 240 namjerno napravljen sa izraženim understeerom pa si doveo auto bliže balansu. Međutim sve to si mogao dobiti bez dodatnih cijevi i još birati kako će ti se auto ponašati, za svakodnevnu vožnju i više nego dovoljno. O tome ti ja govorim. Pusti turbobrickse, tamo ima pametnih stvari a ima i idiotarija i pretjerivanja, kao i svugdje.
Kada netko napravi upgrade motora i legne turbo sa 200+ konja i dosta momenta u dvojku tada trebaju dodatna pojačanja, a najviše vrijede ona gore, sa muldi na firewall.

To sve skupa možemo i odraditi u Solidworksu, pa bi mogao vidjeti kako dinamičke sile djeluju i gdje je potrebna intervencija. Ali za to bi nam trebalo dosta vremena a i volje, a toga nemamo.


Jesi li video moju dvojku u ''Moj Volvo'' jer bio spušten na debljim oprugama, na dizelovoj balans štangli koja je deblja, novim 13mm zadnjim oprugama itd...baci pogled, a što se poliuretana tiče, njega smo isprobali na 940T i sjajna je stvar...
Last edited by professor245 on 04 Feb 2013 11:48, edited 1 time in total.
User avatar

Joined: 25 Jan 2013 09:59

Volvo: posedaovao modifikovan 245, sada S70 B5244S 170hp

Post 04 Feb 2013 11:49

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

:doh:
User avatar

mr anderson

Joined: 22 Jan 2013 01:47

Location: yege

Volvo: .?

PMV: dreier

Post 04 Feb 2013 12:04

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

Ovo je konstruktivna rasprava, stoga samo i dalje argumentirajte... sve ostaje za generacije koje dolaze :thup:

Edit:
što se tiče ukruta sa firewalom, kako volim reći štangice na muldi :D kao što vidimo instalirano je u ne tako snažnom 244 sa B21 motorom
nordic renegade team member
User avatar

Joined: 22 Jan 2013 12:09

Location: Beograd Srbija

Volvo: nekoliko komada serije 7/9

Post 04 Feb 2013 14:38

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

Stanglice na muldi :D :D :D necu vise komentarisati. A za te poliuretanske selene mislim da u normalnoj ulavnom gradskoj voznji mnogo vise uzmu nego sto daju(probano ;) ). Auto postane visestruko neudobniji a meni to mnogo vise znaci od upravljivositi. Jbg nisam trkacki nastrojen i ne tazim desetinke u krivinama. Da jesam svakako bi zaobisao ove nase cigle i budzio sasvim neki deseti auto...
User avatar

mr smith

Joined: 01 Jan 1970 02:00

Location: beel

Volvo: 765, 965, 782

SAAB: 900 T16,900A, 9k T16

PMV: S320, S10 4.3

Post 04 Feb 2013 14:41

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

Kole wrote:Da jesam svakako bi zaobisao ove nase cigle i budzio sasvim neki deseti auto...
Pogrešno...vrlo pogrešno... :E
nordic renegade team member
User avatar

Joined: 22 Jan 2013 12:09

Location: Beograd Srbija

Volvo: nekoliko komada serije 7/9

Post 04 Feb 2013 14:45

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

nordmaschine wrote:
Kole wrote:Da jesam svakako bi zaobisao ove nase cigle i budzio sasvim neki deseti auto...
Pogrešno...vrlo pogrešno... :E


Priznajem da sam vise nego neobjektivan i pristrasan po pitanju cigli :wall: ali ti si me z...o 100x... :E
User avatar

mr smith

Joined: 01 Jan 1970 02:00

Location: beel

Volvo: 765, 965, 782

SAAB: 900 T16,900A, 9k T16

PMV: S320, S10 4.3

Post 04 Feb 2013 14:48

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

Čuj...lim je lim, sve se napravi.
nordic renegade team member
Previous

Return to True Volvo

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software Change colors.