Page 3 of 3

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

PostPosted: 04 Feb 2013 11:02
by ruka
U svakodnevnoj upotrebi nema smisla. Na prve 264 su ih stavljali da ukrute još malo prednji kraj zbog težine motora. Na dvojki sa atmosferskim motorom dobro dođu u slučaju izletavanja sa ceste. Gornje ukrute prema firewallu su značajni napredak, ako netko žešće vozi. Ako spremaš auto za stazu onda to ima smisla, ovako je, neznam, nepotrebno. Pogotovo u kombinaciji sa anemičnim motorom. Da je turbo, pa malo spušten, sa tvrđim ovjesom, onda to dobro dođe.
Ja se igram sa volvanima pa barem zadnjih 20 godina. Svašta sam probao i svašta radio.

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

PostPosted: 04 Feb 2013 11:09
by professor245

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

PostPosted: 04 Feb 2013 11:14
by professor245
ruka wrote:U svakodnevnoj upotrebi nema smisla. Na prve 264 su ih stavljali da ukrute još malo prednji kraj zbog težine motora. Na dvojki sa atmosferskim motorom dobro dođu u slučaju izletavanja sa ceste. Gornje ukrute prema firewallu su značajni napredak, ako netko žešće vozi. Ako spremaš auto za stazu onda to ima smisla, ovako je, neznam, nepotrebno. Pogotovo u kombinaciji sa anemičnim motorom. Da je turbo, pa malo spušten, sa tvrđim ovjesom, onda to dobro dođe.
Ja se igram sa volvanima pa barem zadnjih 20 godina. Svašta sam probao i svašta radio.


Bez obzira na jačinu motora zar unapređen handling ne čini svaki auto bržim??? Jer može proći brže kroz krivine??? Zar ovo nije deo foruma ''Performanse''?
A drugo ne moraš ga voziti po stazi da bi imao vrhunski upravljiv auto, u tome je draž vožnje, ili se samo ja tripujem, pa čak i sa kilavim motorom su još potrebnije jer možeš ''nositi'' veću brzinu kroz krivinu...

Evo koliko su te stvari nepotrebne,

-izleti ti budala na putu moraš da ga naglo izbegneš..a auto odreaguje u sekundi, precizno i ti lepo izbegneš sudar
-Vozim ženu i dete po gadnim planinskim zavojima (naravnpo ne jurcam) ali mi je toliko lakše da vozim jer je auto ko na šinama...šta li tu ne valja...
-Sam u kolima, sa 240 atmosfercem ušijem novu BMW peticu po krivinama i to za dve do tri krivine ispred (onda me na pravcu on otkine to je ok) naravno lik iz BMW-a zaprepašćen, pa stao na pumpi da me pita kako to tako ide po krivinama...al nepotrebno...

Tako da ne shvatam zašto moram braniti, na ovom forumu, nešto što je dobro, provereno, korisno itd... :wall:

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

PostPosted: 04 Feb 2013 11:40
by ruka
Za to sve što si naveo, sasvim ti je dovoljno staviti balans štange napred i nazad od gt-a, malo spustiti auto sa odgovarajućim oprugama i nabiti u njega npr. bilstein hd amortizere i poliuretanske selene, jer koliko god ukrutiš sve skupa, na gumenim selenima si pola pogubio. I onda probaš i veseliš se što si doveo upravljivost auta dizajniranog početkom sedamdesetih na nivo barem iz kraja devedesetih.
Ti si sa ovim što si radio ukrutio prednji kraj, a na zadnjem si radio što? Ako ništa dobio si auto sa oversteerom. To nije loše ukoliko ništa drugo nisi dirao jer je volvo 240 namjerno napravljen sa izraženim understeerom pa si doveo auto bliže balansu. Međutim sve to si mogao dobiti bez dodatnih cijevi i još birati kako će ti se auto ponašati, za svakodnevnu vožnju i više nego dovoljno. O tome ti ja govorim. Pusti turbobrickse, tamo ima pametnih stvari a ima i idiotarija i pretjerivanja, kao i svugdje.
Kada netko napravi upgrade motora i legne turbo sa 200+ konja i dosta momenta u dvojku tada trebaju dodatna pojačanja, a najviše vrijede ona gore, sa muldi na firewall.

To sve skupa možemo i odraditi u Solidworksu, pa bi mogao vidjeti kako dinamičke sile djeluju i gdje je potrebna intervencija. Ali za to bi nam trebalo dosta vremena a i volje, a toga nemamo.

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

PostPosted: 04 Feb 2013 11:42
by ruka
professor245 wrote:Tako da ne shvatam zašto moram braniti, na ovom forumu, nešto što je dobro, provereno, korisno itd... :wall:


Ma ne moraš ništa braniti, ti si to napravio na taj način, ja govorim da ima i drugi način da dobiješ to isto. Sve pet, nemoj se sekirati.

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

PostPosted: 04 Feb 2013 11:46
by professor245
ruka wrote:Za to sve što si naveo, sasvim ti je dovoljno staviti balans štange napred i nazad od gt-a, malo spustiti auto sa odgovarajućim oprugama i nabiti u njega npr. bilstein hd amortizere i poliuretanske selene, jer koliko god ukrutiš sve skupa, na gumenim selenima si pola pogubio. I onda probaš i veseliš se što si doveo upravljivost auta dizajniranog početkom sedamdesetih na nivo barem iz kraja devedesetih.
Ti si sa ovim što si radio ukrutio prednji kraj, a na zadnjem si radio što? Ako ništa dobio si auto sa oversteerom. To nije loše ukoliko ništa drugo nisi dirao jer je volvo 240 namjerno napravljen sa izraženim understeerom pa si doveo auto bliže balansu. Međutim sve to si mogao dobiti bez dodatnih cijevi i još birati kako će ti se auto ponašati, za svakodnevnu vožnju i više nego dovoljno. O tome ti ja govorim. Pusti turbobrickse, tamo ima pametnih stvari a ima i idiotarija i pretjerivanja, kao i svugdje.
Kada netko napravi upgrade motora i legne turbo sa 200+ konja i dosta momenta u dvojku tada trebaju dodatna pojačanja, a najviše vrijede ona gore, sa muldi na firewall.

To sve skupa možemo i odraditi u Solidworksu, pa bi mogao vidjeti kako dinamičke sile djeluju i gdje je potrebna intervencija. Ali za to bi nam trebalo dosta vremena a i volje, a toga nemamo.


Jesi li video moju dvojku u ''Moj Volvo'' jer bio spušten na debljim oprugama, na dizelovoj balans štangli koja je deblja, novim 13mm zadnjim oprugama itd...baci pogled, a što se poliuretana tiče, njega smo isprobali na 940T i sjajna je stvar...

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

PostPosted: 04 Feb 2013 11:49
by professor245
:doh:

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

PostPosted: 04 Feb 2013 12:04
by illswitch
Ovo je konstruktivna rasprava, stoga samo i dalje argumentirajte... sve ostaje za generacije koje dolaze :thup:

Edit:
što se tiče ukruta sa firewalom, kako volim reći štangice na muldi :D kao što vidimo instalirano je u ne tako snažnom 244 sa B21 motorom

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

PostPosted: 04 Feb 2013 14:38
by Kole
Stanglice na muldi :D :D :D necu vise komentarisati. A za te poliuretanske selene mislim da u normalnoj ulavnom gradskoj voznji mnogo vise uzmu nego sto daju(probano ;) ). Auto postane visestruko neudobniji a meni to mnogo vise znaci od upravljivositi. Jbg nisam trkacki nastrojen i ne tazim desetinke u krivinama. Da jesam svakako bi zaobisao ove nase cigle i budzio sasvim neki deseti auto...

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

PostPosted: 04 Feb 2013 14:41
by nordmaschine
Kole wrote:Da jesam svakako bi zaobisao ove nase cigle i budzio sasvim neki deseti auto...
Pogrešno...vrlo pogrešno... :E

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

PostPosted: 04 Feb 2013 14:45
by Kole
nordmaschine wrote:
Kole wrote:Da jesam svakako bi zaobisao ove nase cigle i budzio sasvim neki deseti auto...
Pogrešno...vrlo pogrešno... :E


Priznajem da sam vise nego neobjektivan i pristrasan po pitanju cigli :wall: ali ti si me z...o 100x... :E

Re: Kako napraviti donja ojačanja na 240

PostPosted: 04 Feb 2013 14:48
by nordmaschine
Čuj...lim je lim, sve se napravi.