Joined: 22 Jan 2013 12:09
Location: Beograd Srbija
Volvo: nekoliko komada serije 7/9
100, 200, 300, 700 i 900.
Joined: 22 Jan 2013 12:09
Location: Beograd Srbija
Volvo: nekoliko komada serije 7/9
mr smith
Joined: 01 Jan 1970 02:00
Location: beel
Volvo: 765, 965, 782
SAAB: 900 T16,900A, 9k T16
PMV: S320, S10 4.3
nordmaschine wrote:Crveni blok - Volvov najlegendarniji motor, prethodnik "bijelog bloka", dolazio je samo kao redni četvorocilindraš, zapremine od 1.7l do 2.3l (u brodskim, Penta, verzijama i 2.5).
Ovi motori su najpoznatiji po neuništivosti - bilo da im se diže snaga više od duplo, bilo da se zove preko 500.000km u lošim do nikakvim uslovima eksploatacije, postoji mit da je redblock moguće ubiti, ali nikad niko nije uživo to vidio.
Takođe, turbo-verzije su bile među najjačim produkcijskim motorima u to vrijeme, makar danas 190ks u najjačoj verziji B230FT-a fabrički dodatno pojačanoj, ne djeluje kao nešto spektakularno.
Isti B230FT se mogao bez problema dići na 250+ks bez da se naročito čačka, a uz neka ojačanja, nebo je granica...
Redblock motori su se pravili preko 20 godina, od prve serije 200, pa do ispraćanja serije 900 u penziju 1998. godine, a u nautičkoj Penta varijanti se prave i danas.
Tokom godina, imali su razne varijante, od 1.7 karburatorskog SOHC-a do 2.3-16v pokretanog Bosch LH-Jetronicom 2.4, ili 2.0-16v Turbo.
Nomenklatura je išla slično kao kasnije na bijelim blokovima:
B-benzin
17-23 - prve verzije, oznaka zapremine
200-230 - oznaka zapremine na kasnijim SOHC-ovima
204-234 - 16V DOHC varijante
Nakon broja, išlo je slovo:
A - karburator
B - dupli karburatori, viša kompresija
K - malo napredniji karburator
E - K-Jet kod dvocifrenih, kod trocifrenih Motronic
ET - za dvocifrene K-Jet+Turbo, za trocifrene Motronic+Turbo
F - "osnovna" varijanta, niža kompresija, katalizator, Bosch LH-Jet ili Regina Bendix (rjeđe) ubrizgavanje.
G - LH2.4 bez katalizatora i O2 senzora, verzija za istočna tržišta koja guta olovo...
FB - malo jači F, 130 umjesto 116ks u B230 verziji
FT, ET, GT - turbo-cigle
FK - verzija nižeg pritiska turbine
FTX - najjača verzija B230, 190ks, pravljena po narudžbi kao doplata. U suštini, samo dignut tlak i podešeno ubrizgavanje na FT-u od 160ks.
Joined: 22 Jan 2013 12:09
Location: Beograd Srbija
Volvo: nekoliko komada serije 7/9
mr smith
Joined: 01 Jan 1970 02:00
Location: beel
Volvo: 765, 965, 782
SAAB: 900 T16,900A, 9k T16
PMV: S320, S10 4.3
Joined: 25 Jan 2013 09:59
Volvo: posedaovao modifikovan 245, sada S70 B5244S 170hp
Joined: 22 Jan 2013 12:09
Location: Beograd Srbija
Volvo: nekoliko komada serije 7/9
professor245 wrote:a od 1993. svi redblockovi imaju prskalice ulja, kojima hlade klipove....
mr smith
Joined: 01 Jan 1970 02:00
Location: beel
Volvo: 765, 965, 782
SAAB: 900 T16,900A, 9k T16
PMV: S320, S10 4.3
Joined: 22 Jan 2013 12:09
Location: Beograd Srbija
Volvo: nekoliko komada serije 7/9
nordmaschine wrote:A, što se lifta tiče...u pravilu, turbaci imaju manji lift jer je zrak/smješa pod tlakom. Ipak, ja bih povećao lift i tako dodao više zraka/protoka motoru, samim tim, više snage.
mr smith
Joined: 01 Jan 1970 02:00
Location: beel
Volvo: 765, 965, 782
SAAB: 900 T16,900A, 9k T16
PMV: S320, S10 4.3
Joined: 22 Jan 2013 12:09
Location: Beograd Srbija
Volvo: nekoliko komada serije 7/9
Joined: 25 Jan 2013 09:59
Volvo: posedaovao modifikovan 245, sada S70 B5244S 170hp
Kole wrote:professor245 wrote:a od 1993. svi redblockovi imaju prskalice ulja, kojima hlade klipove....
Aj pojasni malo ovo ako nije problem prof... I kazi jel bi ti u turbaka stavljeo bregaste sa manjim ili vecim liftom...
Joined: 22 Jan 2013 12:09
Location: Beograd Srbija
Volvo: nekoliko komada serije 7/9
Joined: 24 Jan 2013 16:49
Volvo: 940GL 1991, B230FB ZF22
Joined: 01 Feb 2013 00:28
Volvo: 244, 940T
Joined: 25 Jan 2013 09:59
Volvo: posedaovao modifikovan 245, sada S70 B5244S 170hp
ruka wrote:Crveni blokovi, postojali su i prije '74. Jos trajniji i cak sa 6 cilindara. B30, uvijek sam htio jednog a nikad ga nisam nabavio
Joined: 01 Feb 2013 00:28
Volvo: 244, 940T
professor245 wrote:ruka wrote:Crveni blokovi, postojali su i prije '74. Jos trajniji i cak sa 6 cilindara. B30, uvijek sam htio jednog a nikad ga nisam nabavio
Osim što je B30 koji je išao u 164 imao malo problema sa predugačkom radilicom, koja je upravo zbog dužine imala previše flexa....a naravno da su postojali i pre samo su bili tipa pushrod, B16, B18 itd...
Joined: 25 Jan 2013 09:59
Volvo: posedaovao modifikovan 245, sada S70 B5244S 170hp
ruka wrote:professor245 wrote:ruka wrote:Crveni blokovi, postojali su i prije '74. Jos trajniji i cak sa 6 cilindara. B30, uvijek sam htio jednog a nikad ga nisam nabavio
Osim što je B30 koji je išao u 164 imao malo problema sa predugačkom radilicom, koja je upravo zbog dužine imala previše flexa....a naravno da su postojali i pre samo su bili tipa pushrod, B16, B18 itd...
To ih cini jeftinijim za odrzavanje. Nema lanca,nema remena. Jadran je pun B20A motora koji love ribu
Joined: 01 Feb 2013 00:28
Volvo: 244, 940T
professor245 wrote:ruka wrote:professor245 wrote:ruka wrote:Crveni blokovi, postojali su i prije '74. Jos trajniji i cak sa 6 cilindara. B30, uvijek sam htio jednog a nikad ga nisam nabavio
Osim što je B30 koji je išao u 164 imao malo problema sa predugačkom radilicom, koja je upravo zbog dužine imala previše flexa....a naravno da su postojali i pre samo su bili tipa pushrod, B16, B18 itd...
To ih cini jeftinijim za odrzavanje. Nema lanca,nema remena. Jadran je pun B20A motora koji love ribu
Nađi radilicu iz kasnijih Penta redblokova, ubaciš je B230 i dobije 2.5L zapremine zbog dužeg hoda klipa
Joined: 25 Jan 2013 09:59
Volvo: posedaovao modifikovan 245, sada S70 B5244S 170hp
ruka wrote:professor245 wrote:ruka wrote:professor245 wrote:ruka wrote:Crveni blokovi, postojali su i prije '74. Jos trajniji i cak sa 6 cilindara. B30, uvijek sam htio jednog a nikad ga nisam nabavio
Osim što je B30 koji je išao u 164 imao malo problema sa predugačkom radilicom, koja je upravo zbog dužine imala previše flexa....a naravno da su postojali i pre samo su bili tipa pushrod, B16, B18 itd...
To ih cini jeftinijim za odrzavanje. Nema lanca,nema remena. Jadran je pun B20A motora koji love ribu
Nađi radilicu iz kasnijih Penta redblokova, ubaciš je B230 i dobije 2.5L zapremine zbog dužeg hoda klipa
Kad bi mi trebao kamioncic to bi bilo super. Al mi ne treba, a i vise ne sarafim nista. Mozda kad dodjem u penziju pa me primi. Sam na autu eventualno mogu promijeniti cd u radiu i to je to
Joined: 22 Jan 2013 12:09
Location: Beograd Srbija
Volvo: nekoliko komada serije 7/9
Users browsing this forum: No registered users and 7 guests