Page 1 of 3

redblock volvo legenda

PostPosted: 27 Jan 2013 20:10
by Kole
Nekoliko dana je aktivan forum a vec smo toliko rekli u raznim postovima o ovom legendarnom volvo motoru. Da se ne gubimo po postovima dajte da to pisemo uglavnom ovde... Ko god sta zna reci o njima bilo bi super da to ovde uradi. Ima ih u bezbroj varijacija sto fabrickih sto nasih pa krenimo lagano... Image

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 27 Jan 2013 20:15
by nordmaschine
Prenosim dio posta sa ove teme vezan za RB ovamo:

nordmaschine wrote:Crveni blok - Volvov najlegendarniji motor, prethodnik "bijelog bloka", dolazio je samo kao redni četvorocilindraš, zapremine od 1.7l do 2.3l (u brodskim, Penta, verzijama i 2.5).
Ovi motori su najpoznatiji po neuništivosti - bilo da im se diže snaga više od duplo, bilo da se zove preko 500.000km u lošim do nikakvim uslovima eksploatacije, postoji mit da je redblock moguće ubiti, ali nikad niko nije uživo to vidio. :E
Takođe, turbo-verzije su bile među najjačim produkcijskim motorima u to vrijeme, makar danas 190ks u najjačoj verziji B230FT-a fabrički dodatno pojačanoj, ne djeluje kao nešto spektakularno.
Isti B230FT se mogao bez problema dići na 250+ks bez da se naročito čačka, a uz neka ojačanja, nebo je granica...
Redblock motori su se pravili preko 20 godina, od prve serije 200, pa do ispraćanja serije 900 u penziju 1998. godine, a u nautičkoj Penta varijanti se prave i danas.
Tokom godina, imali su razne varijante, od 1.7 karburatorskog SOHC-a do 2.3-16v pokretanog Bosch LH-Jetronicom 2.4, ili 2.0-16v Turbo.
Nomenklatura je išla slično kao kasnije na bijelim blokovima:
B-benzin
17-23 - prve verzije, oznaka zapremine
200-230 - oznaka zapremine na kasnijim SOHC-ovima
204-234 - 16V DOHC varijante
Nakon broja, išlo je slovo:
A - karburator
B - dupli karburatori, viša kompresija
K - malo napredniji karburator
E - K-Jet kod dvocifrenih, kod trocifrenih Motronic
ET - za dvocifrene K-Jet+Turbo, za trocifrene Motronic+Turbo
F - "osnovna" varijanta, niža kompresija, katalizator, Bosch LH-Jet ili Regina Bendix (rjeđe) ubrizgavanje.
G - LH2.4 bez katalizatora i O2 senzora, verzija za istočna tržišta koja guta olovo...
FB - malo jači F, 130 umjesto 116ks u B230 verziji
FT, ET, GT - turbo-cigle
FK - verzija nižeg pritiska turbine
FTX - najjača verzija B230, 190ks, pravljena po narudžbi kao doplata. U suštini, samo dignut tlak i podešeno ubrizgavanje na FT-u od 160ks.

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 27 Jan 2013 21:19
by Kole
Moj omiljen redblock je kako rece professor245 kralj crvenog bloka B204FT/GT. Mada sam imao i probao bas mnoge modele i uglavnom sam imao pozitivna iskustva. Jedino lose iskustvo sam imao sa jednim B234F kom sa uspeo pkriviti sasvim lako 7 ventila u glavi. Zujao mi je neki spaner ili roler i zujao, i zujao... ja reko ima dana za servis nece valjda. Onda se samo culo kvrc i on se ugasio. Sreca pa se desilo u dvoristu i sreca pa uvek ima bar jedan brick u rezervi. Bilo mi skupo 2 spanera, 3 rolera i 2 zupcasta kajsa i eto. Posle sam morao kupiti sve to i jos po nesto al... To nije uspelo da me pokoleba u mojoj ljubavi prema ovim agregatima. Tako da ih je posle dolslo jos dosta uglavnom sa DOHC glavom. Inace kod skoro svih modela sa jednom bregastom ne dolazi do stizanja ventila i klipa prilikom pucanja zupcastog kajsa. Pa vecina ljudi takoreci i ne radi veliki servis skoro nikad. Stavis rezerni kajs u gepek i vozis dok ne crkne a to moze biti i nikad. Trenutno vozim B204E ali se lagano slaze jedan B204FT. Za sad mi je ovako napamet iz glave u teoriji vizija razbusiti blok B204FT i u njega ubaciti klipove od B234F sa glavom takodje od B204FT u kojoj ce biti 2 bregaste od B204E(sad da li ce to biti i u praksi izvodljivo videcemo). Jako mi je bitno da ceo taj projekat bude u fabrickim okvirima, da nista ne strci, ne viri i sl... Tako reci da bude skoro kao OEM (spolja sto se vidi a unutra kako ga slozim). Ako neko ima bilo kakve ideje i sugestije za monster redblock :twisted: voleo bi da cujem...

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 27 Jan 2013 21:29
by nordmaschine
Ja sam ti već sve rekao dosta puta, jedina stvar koja mene brine kod tog motora je kompresioni prostor u glavi 2.0 na piksnama koje su 2.3 i ukupna kompresija tog motora sa klipovima od atmosferca...ovo ostalo sve se mora moći relativno lako sklopiti.

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 27 Jan 2013 21:40
by professor245
Evo copy/paste sa drugog thread-a

Apsolutno treba uzeti u obzir pritisak turbine, jer atmosferci imaju jaču kompresiju od turbo motora, tako da bi pritisak turbine trebalo pratiti, il bar zadržati na stock LPT (Low Pressure Turbo) u suprotno se ne bi dobo završilo po blok.

Takođe ako neko dodaje turbo na atmosferski redblock (ameri to rade non-stop) tipa (B230F) onda bi bilo dobro da izabere blok ''kasnije proizvodnje'', da budem precizan, ovi motori B2XX imali su tanke klipnjače od 9mm do sredine 89.godine kad ih je volvo zamenio debljim 13mm-skim, a od 1993. svi redblockovi imaju prskalice ulja, kojima hlade klipove....

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 27 Jan 2013 22:12
by Kole
professor245 wrote:a od 1993. svi redblockovi imaju prskalice ulja, kojima hlade klipove....

Aj pojasni malo ovo ako nije problem prof... I kazi jel bi ti u turbaka stavljeo bregaste sa manjim ili vecim liftom... ;)

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 27 Jan 2013 22:27
by nordmaschine
Pa, prskalice ulja, kao na turbo-dizelima...znači, male prskalice u bloku, koje pršću ulje u vis na podnožije klipa i tako ga hlade...

A, što se lifta tiče...u pravilu, turbaci imaju manji lift jer je zrak/smješa pod tlakom. Ipak, ja bih povećao lift i tako dodao više zraka/protoka motoru, samim tim, više snage.

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 27 Jan 2013 22:50
by Kole
nordmaschine wrote:A, što se lifta tiče...u pravilu, turbaci imaju manji lift jer je zrak/smješa pod tlakom. Ipak, ja bih povećao lift i tako dodao više zraka/protoka motoru, samim tim, više snage.

I ja delim tvoje misljenje nord sto vise zraka to bolje... :D Ako nas pak i bude j...o previsok turbo pritisak pa lako cemo polomiti koje peraje ne turbini... Inovativnost nam je jaca strana zar ne...? :D

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 27 Jan 2013 23:49
by nordmaschine
Definitivno, uhvatmo se u krshi&the-lomi kolo. :E

Mada se kontrolor pritiska turbine napravi za 0€ kući. ;)

A sigurno se da iskombinovati nešto sa klipnjačama...treba to sve staviti pred sebe pa izmjeriti, smislićemo ondo već nešto. :E
Krajnja linija - uvijek možemo odbijati peraja turbine...

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 28 Jan 2013 01:09
by Kole
A klipnjace cemo traziti sto manje, zanemaricemo ovaj put volvo kvalitet i dugotrajnost idemo na brzinu... :D

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 28 Jan 2013 09:49
by professor245
Kole wrote:
professor245 wrote:a od 1993. svi redblockovi imaju prskalice ulja, kojima hlade klipove....

Aj pojasni malo ovo ako nije problem prof... I kazi jel bi ti u turbaka stavljeo bregaste sa manjim ili vecim liftom... ;)


Za reblok turbake uvek veći lift jer im je ograničavajući faktor izduvna strana, izduvni ventili su vrlo restriktivni na svim redblock 8v glavama.

Na turbu znam da kida V bregasta, ali na B230 ne B200, jer B 200 jednostavno nema dovaljan obrtni momenat do 2000rpm-a pa je poprilično mrtav do 2000, a posle ide sjajno. Ali za 2.3 V bregasta leži ko budali šamar, da vidiš samo koja je to promena, pogotovu na autoputu i putu uopšte, pretiče leti :driv:
Madai i A iako manja al sa većim trjanjem otvaranja je odlična, ona je svakako bolja od T a vuče kao T od 1k smo još više u RPM-u.
V vuče do rev limitera kako oćeš....

E sad ako hoćete zlo i napoako....onda K ili H ufff..... :twisted:

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 28 Jan 2013 17:38
by Kole
prof za DOHC redblock nema toliko dileme jer ima samo 2 modela(tacnije 4 razlicite jer ovde postoji razlika leva/desna) sa manjim liftom za turbake i vecim za atmosferce. Pa je izbor znatno laksi. :D Sad ja cu tu malo tumbati pa cemo videti... ;)

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 28 Jan 2013 19:25
by 86markom
Verujem da je vecina videla, ali dokazni materijal za redblock :smile:


Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 01 Feb 2013 22:32
by ruka
Crveni blokovi, postojali su i prije '74. Jos trajniji i cak sa 6 cilindara. B30, uvijek sam htio jednog a nikad ga nisam nabavio :(

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 01 Feb 2013 22:41
by professor245
ruka wrote:Crveni blokovi, postojali su i prije '74. Jos trajniji i cak sa 6 cilindara. B30, uvijek sam htio jednog a nikad ga nisam nabavio :(


Osim što je B30 koji je išao u 164 imao malo problema sa predugačkom radilicom, koja je upravo zbog dužine imala previše flexa....a naravno da su postojali i pre samo su bili tipa pushrod, B16, B18 itd...

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 01 Feb 2013 23:10
by ruka
professor245 wrote:
ruka wrote:Crveni blokovi, postojali su i prije '74. Jos trajniji i cak sa 6 cilindara. B30, uvijek sam htio jednog a nikad ga nisam nabavio :(


Osim što je B30 koji je išao u 164 imao malo problema sa predugačkom radilicom, koja je upravo zbog dužine imala previše flexa....a naravno da su postojali i pre samo su bili tipa pushrod, B16, B18 itd...


To ih cini jeftinijim za odrzavanje. Nema lanca,nema remena. Jadran je pun B20A motora koji love ribu :)

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 01 Feb 2013 23:14
by professor245
ruka wrote:
professor245 wrote:
ruka wrote:Crveni blokovi, postojali su i prije '74. Jos trajniji i cak sa 6 cilindara. B30, uvijek sam htio jednog a nikad ga nisam nabavio :(


Osim što je B30 koji je išao u 164 imao malo problema sa predugačkom radilicom, koja je upravo zbog dužine imala previše flexa....a naravno da su postojali i pre samo su bili tipa pushrod, B16, B18 itd...


To ih cini jeftinijim za odrzavanje. Nema lanca,nema remena. Jadran je pun B20A motora koji love ribu :)


Nađi radilicu iz kasnijih Penta redblokova, ubaciš je B230 i dobije 2.5L zapremine zbog dužeg hoda klipa :clap:

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 01 Feb 2013 23:31
by ruka
professor245 wrote:
ruka wrote:
professor245 wrote:
ruka wrote:Crveni blokovi, postojali su i prije '74. Jos trajniji i cak sa 6 cilindara. B30, uvijek sam htio jednog a nikad ga nisam nabavio :(


Osim što je B30 koji je išao u 164 imao malo problema sa predugačkom radilicom, koja je upravo zbog dužine imala previše flexa....a naravno da su postojali i pre samo su bili tipa pushrod, B16, B18 itd...


To ih cini jeftinijim za odrzavanje. Nema lanca,nema remena. Jadran je pun B20A motora koji love ribu :)


Nađi radilicu iz kasnijih Penta redblokova, ubaciš je B230 i dobije 2.5L zapremine zbog dužeg hoda klipa :clap:


Kad bi mi trebao kamioncic to bi bilo super. Al mi ne treba, a i vise ne sarafim nista. Mozda kad dodjem u penziju pa me primi. Sam na autu eventualno mogu promijeniti cd u radiu i to je to :)

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 01 Feb 2013 23:40
by professor245
ruka wrote:
professor245 wrote:
ruka wrote:
professor245 wrote:
ruka wrote:Crveni blokovi, postojali su i prije '74. Jos trajniji i cak sa 6 cilindara. B30, uvijek sam htio jednog a nikad ga nisam nabavio :(


Osim što je B30 koji je išao u 164 imao malo problema sa predugačkom radilicom, koja je upravo zbog dužine imala previše flexa....a naravno da su postojali i pre samo su bili tipa pushrod, B16, B18 itd...


To ih cini jeftinijim za odrzavanje. Nema lanca,nema remena. Jadran je pun B20A motora koji love ribu :)


Nađi radilicu iz kasnijih Penta redblokova, ubaciš je B230 i dobije 2.5L zapremine zbog dužeg hoda klipa :clap:


Kad bi mi trebao kamioncic to bi bilo super. Al mi ne treba, a i vise ne sarafim nista. Mozda kad dodjem u penziju pa me primi. Sam na autu eventualno mogu promijeniti cd u radiu i to je to :)


Au i ja sam došao u taj period...dosta mi petljanja...potpuno te razumem...

Re: redblock volvo legenda

PostPosted: 01 Feb 2013 23:52
by Kole
U pogresnom ste periodu momci... :D Dok sam sebi nesto ne napravis ko da ga nisi ni napravio... :D