nordmaschine wrote:Crveni blok - Volvov najlegendarniji motor, prethodnik "bijelog bloka", dolazio je samo kao redni četvorocilindraš, zapremine od 1.7l do 2.3l (u brodskim, Penta, verzijama i 2.5).
Ovi motori su najpoznatiji po neuništivosti - bilo da im se diže snaga više od duplo, bilo da se zove preko 500.000km u lošim do nikakvim uslovima eksploatacije, postoji mit da je redblock moguće ubiti, ali nikad niko nije uživo to vidio.
Takođe, turbo-verzije su bile među najjačim produkcijskim motorima u to vrijeme, makar danas 190ks u najjačoj verziji B230FT-a fabrički dodatno pojačanoj, ne djeluje kao nešto spektakularno.
Isti B230FT se mogao bez problema dići na 250+ks bez da se naročito čačka, a uz neka ojačanja, nebo je granica...
Redblock motori su se pravili preko 20 godina, od prve serije 200, pa do ispraćanja serije 900 u penziju 1998. godine, a u nautičkoj Penta varijanti se prave i danas.
Tokom godina, imali su razne varijante, od 1.7 karburatorskog SOHC-a do 2.3-16v pokretanog Bosch LH-Jetronicom 2.4, ili 2.0-16v Turbo.
Nomenklatura je išla slično kao kasnije na bijelim blokovima:
B-benzin
17-23 - prve verzije, oznaka zapremine
200-230 - oznaka zapremine na kasnijim SOHC-ovima
204-234 - 16V DOHC varijante
Nakon broja, išlo je slovo:
A - karburator
B - dupli karburatori, viša kompresija
K - malo napredniji karburator
E - K-Jet kod dvocifrenih, kod trocifrenih Motronic
ET - za dvocifrene K-Jet+Turbo, za trocifrene Motronic+Turbo
F - "osnovna" varijanta, niža kompresija, katalizator, Bosch LH-Jet ili Regina Bendix (rjeđe) ubrizgavanje.
G - LH2.4 bez katalizatora i O2 senzora, verzija za istočna tržišta koja guta olovo...
FB - malo jači F, 130 umjesto 116ks u B230 verziji
FT, ET, GT - turbo-cigle
FK - verzija nižeg pritiska turbine
FTX - najjača verzija B230, 190ks, pravljena po narudžbi kao doplata. U suštini, samo dignut tlak i podešeno ubrizgavanje na FT-u od 160ks.