Joined: 24 Jan 2013 16:49
Volvo: 940GL 1991, B230FB ZF22
850 vs 940 licni utisci
Prvobitna zelja mi je bila da nadjem dobra 940/960 pre svega 2.0t i nakon godinu dana i puno mailova i nesebicne i pozrtvovane pomoci Koleta, nismo uspeli da nadjemo dobru devetku
Poslednjih meseci sam poceo da gledam 850 jer im je cena na istorijskom minimumu i prvenstveno sam hteo 2.0 20v zbog pouzdanosti i naseg zakona o registracijama, ali se pojavio 2.0 t5 na oglasima koji je lepoi zgledao na slikama
pristupio sam kupovini bez emocija i zaista sve je provereno na autu i gotovo sve je radilo i bilo u dobrom stanju te sam ga kupio iako ocekujem vece troskove odrzavanja.
Da li sam se pokajao? Pa prvih nedelju dana nisam bio siguran u ispravnost kupovine, posebno sa tim nekim problemcicima koji su se javili, ali sad je sve to skoro reseno i ja se polako opustam i navikavam na auto.
940 automatik koji imamo u porodici i ovaj 850 turbo manuelni su dva sveta, potpuno menjam stil voznje.
Komfor i udobnost
U 940 izbacim stomak, pustim muziku, obicno ponesem neki napitak, izvucem cup holder iz naslona za ruku i uzivam, kao da vozim dnevnu sobu, super mi je, polozaj za volanom idelan za mene iako nema podesavanje volana.
U 940 vozim svoju trku, ne interesuje me niko, postujem propise i klizim po ulicama, udoban, ma fantastican, ne trosim ni zivce ni snagu, s obzirom da je za voznju potrebna jedan prst i jedno stopalo. Meni ne smeta sto se malo naginje u krivinama jer ga ni ne vozim brzo.
U 850 kada sednem, koliko god podesavao i sediste i volan, nikako ne mogu da imam osecaj kao u 940, nekako mi je tabla previsoka pa covek zapadne iza nje, sediste koliko god podesavao je neudobnije od 940 i tvrdje (daleko da je neudobno kao u opel astri, ali ovde ga proedim sa 940), menjac mi se cini da je na boljem polozaju od 940 manuelnog i nekako se sedi nize generalno. Ovo je t5 pa je zato tvrdji, jeste da ima zvucnu izolaciju, ali 940 nikada ne mzoe tako da tresne na neku rupu.
Jos jedna razlika je osecaj brzine, u 940 mi se svidja sto ici 90kmh i 40kmh pruza isti osecaj, ali za to zamalo da mi naplate 2x do sada, dok u 850 oko 50 vec imam utisak da brzo idem i posle toga je do 160 sve isto...
Performanse
Opet je malo nezahvalno porediti automatik i manuelni, ali 850 i nema neko izrazeno kocenje motorom, ali su mu kocnice dooosta bolje i ostrije (iako 940 ima i nove diskove brembo i original volvo kocione plocice).
Sto se tice snage to je glupo da poredim, ovaj 850 prosto uvek ima snage i torka.
Sto se tice fwd i rwd to je tema bez kraja, imao sam 8god fwd auto, pa sam seo u 940 i zaljubio se u rwd i vise mi se svidja osecaj u voznji, ali mi je kao vozacu kome je bezbednost na prvom mestu ipak lakse da toliku snagu imam na prednjim tockovima, jer fwd oprasta greske, a rwd ne.
Zvuk motora u prilog ide ka 850 jer 5 je vise od 4 iskreno meni najlepsi zvuk ima bmw redni sestak, a ovaj t5 ima jako priblizan zvuk.
Generalno veoma razliciti automobili, 850 je po konstrukciji u rangu danasnjih modernih automobila, a 940 je old school, meni je bila bitna i bezbednost za koju za 850 znam da ima 4 zvezdice po danasnjim standardima i poprecno postavljen motor koji je svakako bolja solucija pri sudaru, ali je za DIY akcije u odnosu na 940 komplikovaniji.
Pretpostavka da je 850 gotovo nemuguc za DIY mi nije bila tacna, moguc je, ali zahteva 3-4x vise vremena u odnosu na 940 i to samo zbog prostora.